چه رژیم غذایی برای گروه خونی شما مناسب است؟؟؟ متخصصان تغذیه در پاسخ به این سوال می‌گویند؛ هر گروه خونی در زمان متفاوتی از تاریخ تكامل بشری، شكل گرفته است و بنابراین ما باید رژیم‌های غذایی خود را مطابق با رژیم غذایی رابطه رژیم غذایی با گروه خونی!اجدادمان در زمان تكامل گروه خونی مشابه در بدن آن‌ها هماهنگ كنیم.
آن‌ها تاكید دارند: اگر غذاهایی را بخورید كه متناسب و سازگار با گروه خونی خودتان هستند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را هضم كنید، وزنتان كاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه كنید…
به گزارش سایت اینترنتی مركز مطالعات پزشكی مایوكلینیك، افرادی كه گروه خونی آن‌ها «O» است، در واقع قدیمی‌ترین گروه خونی را به لحاظ سابقه تكامل بشری دارند و بنابراین با این گروه خونی اگر از رژیم غذایی یك شكارچی مثل اجداد انسان در آن زمان پیروی كند، احساس بهتری خواهد داشت.این افراد تمایل دارند كه سطح زیادی از انرژی را دریافت كنند و بسیار سازمان یافته هستند.

 


برای افراد با گروه خونی «O» توصیه می‌شود كه رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی باشند و اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می‌كنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می‌آورند كه در نتیجه با مشكلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. این افراد می‌توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف كنند، اما از خوردن زیاد لبنیات یا كربوهیدارت‌ها باید خودداری كنند.

از نظر ورزش كردن هم این گروه باید در روز یك ساعت، فعالیت بدنی داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش كنند. برای این اشخاص شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.

در مورد گروه خونی «B» نیز، هیچ گروه خونی دیگری به اندازه «B» مظهر میانه‌روی نیست. این گروه خونی در زمانی تكامل یافته كه انسان‌ها بیشتر سفر می‌كردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه‌ای متعادل‌تر مصرف می‌شده‌اند. اگر گروه خونی شما «B» است، باید بدانید كه به طور كلی طبعی قوی‌تر و سالم‌تر دارید و بسیار واقع بین و عمل گرا هستید.

برای افرادی كه گروه خونی «B» دارند، رژیم غذایی تركیبی از رژیم گروه خونی «A» و «O» است. یعنی از هر چیزی می‌توانند كمی بخورند و این گروه به طور كلی خوش شانس‌تر هستند، چون راحت‌تر می‌توانند وزن از دست بدهند. گروه خونی «B» می‌توانند به راحتی گوشت، ماهی، قهوه، سبزیجات و غلات عاری از گندم استفاده كنند و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری كنند.

این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند كه هم از جسم و هم از مغزشان استفاده كنند و اما در مورد گروه خونی «A» باید گفت كه این گروه خونی كمی دیرتر از گروه خونی «O» تكامل یافته است، یعنی زمانی كه بشر به جای شكار، كشاورزی می‌كرده است.

بنابراین افراد با گروه خونی «A»، پروتئین كمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «A» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال كه بسیار حساس هستند، می‌توانند حلال مشكلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت كمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.

آن‌ها در مصرف مغز خشكبار، دانه‌ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات كاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه‌ اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز كنند.

افراد با گروه خونی «A» نسبت به «O» به فعالیت و تحرك كمتری نیاز دارند و برای آن‌ها فقط 30 دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای‌چی یا پیاده روی در فضای آزاد، بسیار مناسب است و بالاخره گروه خونی «AB» كه تركیبی از گروه «A» و گروه «B» است و افراد با گروه خونی «AB» می‌توانند تركیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند.

این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و كنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. این گروه باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز كنند و همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.
بهترین خوردنی‌ها برای گروه خونی «AB» ماهی، سبزیجات، كربوهیدارت‌ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز كنند. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می‌شود كه تركیبی از فعالیت‌های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندكی پرتحرك‌تر مثل پرش سبك را داشته باشید.

گروه‏ خون

هر انسانی به طور طبیعی یکی از این چهار گروه خونی را دارد. مثلا فردی با گروه خونی A پادگن A را بر روی گلبولهای قرمز خونش بروز می‌دهد و بر علیه سایر پادگنهای گروههای خونی (B) در بدنش پادتن ساخته می‌شود. فردی با گروه خونی B پادگن B را دارد . فردی با گروه خونی AB هر دو پادگن A و B را دارد و فردی با گروه خونی O هیچکدام از دو پادگن را ندارد و برعلیه هر دوی آنها در بدنش پادتن ساخته می‌شود .
گروه‌های خونی بر پایه نوع پادگن موجود در گلبول‌های قرمز خون؛ به چهار دسته AB ،B ،A و O تقسیم می‌شوند که نوع O شایعتر است .